FIMO TUTORIJAL: LUTKA LORELEY

FIMO silikonske modle (one male, crvene) su odlične za brzo i jednostavno modelovanje savršeno oblikovanih motiva. U ponudi je devet FIMO silikonskih modli sa različitim motivima, ali sudeći po brojnim zahtevima za objašnjenje kako se koristi, a koje svakodnevno dobijam, pažnju FIMOljubaca u Srbiji je najviše privukla modla Lily. Ova modla olakšava izradu glave, ruku, nogu i trupa u odgovarajućim proporcijama čime se mogu stvoriti različite ličnosti - lutke, anđeli, vile, vilenjaci... Iako je upotreba FIMO silikonskih modli jednostavna i laka, pre nego se upustite u izradu lutki znajte da je ovaj proces pomalo kompleksan, da za njega treba vremena i malo iskustva, ali verujem da će vam ovaj tutorijal (koji je pripremila kompanija Staedtler, a koji sam uz njihovo odobrenje zahvaljujući projektu FIMO Srbija firme TROPIC TRADE prevela na srpski jezik) znatno olakšati posao. U okviru tutorijala pronaći ćete savete (kojih nema u originalnoj verziji ovog uputstva) namenjene FIMOljupcima, kao i poslastičarima koji su, takođe, pokazali veliko interesovanje za ovu modlu. Ukoliko se neko od vas upusti u izradu ove ili slične lutke sa FIMO modlom, bilo bi mi drago ako biste mi prosledili fotografije vaših kreacija kako bih ih mogla objaviti na FB stranici FIMO Srbija.
FIMO SPISAK MATERIJALA
FIMO Set za modelovanje
OSTALE POTREPŠTINE
Staklena ili keramička pločica
Bebi puder
Aluminijumska folija
Tanka slikarska četkica
Akrilne boje
Kosa za lutke
Super lepak

RUKE
KORAK 1.
Koristeći 1¼ deo paketića ružičaste FIMO Doll polimerne gline izvajajte zmijicu dugačku oko 12 centimetara. Presecite je na pola i svaki komad izvajajte da na jednom kraju bude nešto tanji od ostatka zmijice.
KORAK 2.
Postavite jednu zmijicu u modlu i pritisnite prstima. Glina treba da malo viri iznad ruba modle. Prstima zaoblite višak gline formirajući unutrašnju stranu ruke. Pažljivo izvadite ruku iz modle. Ponavite postupak za drugu ruku.
KORAK 3.
Alatom za modelovanje izglade ivice na obe ruke.
NOGE
KORAK 1.
Koristeći 1½ deo paketića ružičaste FIMO Doll polimerne gline izvajajte zmijicu dugačku oko 10 centimetara koja će na jednom kraju biti nešto tanja. Tanji deo zmijice postavite u delu modle gde se nalaze prsti noge i utisnite glinu u modlu.
KORAK 2.
Poravnajte deo na prstima noge, a ostatak gline oblikujte u petu koja će biti visoka oko 1 centimetar.
KORAK 3.
Iznad pete pritisnite glinu prstom kako biste napravili članak noge.
KORAK 4.
Oblikujte izdignuti list noge.
KORAK 5.
Prstom utisnite glinu u delu kolena.
KORAK 6.
Butine ne treba da modelujete ako će lutka da sedi. Ako će butine biti vidljive potrebno je da prstima izdignete glinu i oblikujete mišiće.
KORAK 7.
Na fotografiji vidite kako izgleda završena noga iz profila. Sada možete da je izvadite iz modle.
KORAK 8.
Nakon vađenja, izgladite ivice koristeći alat za modelovanje. Ponovite ceo postupak za drugu nogu.
TRUP
KORAK 1.
Oblikujte lopticu od 2 dela paketića ružičaste FIMO Doll gline i utisnite je u kalup.
KORAK 2.
Glina ponovo treba da bude malo izdignuta iznad ruba modle. Oblikujte ivice kako biste dobili zaobljeni deo leđa.
KORAK 3.
Oblikujte leđa potiskujući glinu alatom za modelovanje tako da je bude više u delu oko ramena, a manje oko struka.
KORAK 4.
Pažljivo izvadite trup iz modle i izgladite ivice.
KORAK 5.
Provucite iglu za perle kroz trup. Nemojte vaditi iglu, jer će ona sprečiti da se trup deformiše tokom pečenja i olakšaće vam kasnije spajanje delova lutke.
GLAVA
KORAK 1.
Oblikujte lopticu od 1½ dela paketića ružičaste FIMO Doll gline. Presecite lopticu na pola. Jednu polovinu loptice utisnite u kalup za zadnji deo glave. Drugu polovinu oblikujte u konus, utisnite njen vrh u nos i pritisnite prstima da od ostatka gline oblikuje lice.
KORAK 2.
Dok je još u modli uklonite višak gline sa oba dela glave. Višak ćete ukloniti tako što ćete položiti FIMO nožić ravno uz modlu i lagano provući između gline i modle.
KORAK 3.
Pažljivo izvadite oba dela glave iz modle.
KORAK 4.
Kako biste osigurali da se tokom daljeg rada crte lica ne iskrive i deformišu, ispecite prednji deo glave oko 10 minuta u rerni prethodno zagrejanoj na 100 ° C. Nakon pečenja, ostavite prednji deo glave da se dobro ohladi.
KORAK 5.
Spojite obe polovine lutkine glave i koristeći alat za modelovanje poravnajte ivice. Ne morate da oblikujete delove glave koji se neće videti od kose.
KORAK 6.
Provucite iglu za perle kroz glavu lutke. Ugao pod kojim postavite iglu definisaće budući položaj lutkine glave. Nemojte vaditi iglu, jer će ona sprečiti da se glava deformiše tokom pečenja i olakšaće vam kasnije spajanje delova lutke.
KAMENO POSTOLJE
KORAK 1.
Isecite oko 50 centimetara aluminijumske folije i gužvajući je rukama napravite čvrstu loptu. Otvorite paketić FIMO Efekt Granit i podelite ga na pola. Od svake polovine (dva puta po četiri dela paketića) koristeći FIMO mašinu napravite dve pločice gline debljine oko 3 milimetra (podešavanje 1). Položite jednu pločicu gline na donji deo, a drugu pločicu na gornji deo lopte od aluminijumske folije.
KORAK 2.
Kada ste loptu od aluminijumske folije prekrili glinom, izravnajte spojeve FIMO valjkom. Imajte na umu da male nepravilnosti nastale tokom spajanja ivica daju kamenu prirodniji izgled.
HALJINA
KORAK 1.
Od 5 delova FIMO Efekt Led napravite pločicu koju ćete provući kroz FIMO mašinu na podešavanju 3.
KORAK 2.
Navlažite vodom FIMO teksturu Čipka i postavite je na pločicu gline. FIMO valjkom ravnomerno pritiskajte preko teksture kako biste preneli motiv na glinu. Kada je motiv prenesen na glinu pažljivo uklonite teksturu.
KORAK 3.
Uzmite prstom malo FIMO zlatnog praha i pažljivo ga nanesite na istureni deo teksturisane gline. Pazite da prah ne uđe u udubljenja.
KORAK 4.
Odštampajte i isecite šablone za lutkinu garderobu (uključujući i šablone za šal) koje ćete pronaći na kraju tutorijala. Postavite šablone na pločicu gline i nožićem isecite oba dela suknje, kao i prednji i leđni deo haljine. Napravite nabore na lutkinoj suknji.
ŠAL
KORAK 1.
Od jednog dela paketića FIMO Efekt Rozenkvarc napravite pločicu gline koju ćete provući kroz FIMO mašinu na podešavanju 8. Postavite šablone na pločicu gline i isecite oblike nožićem. Napravite nabore na jednom kraju oba dela šala.
SPAJANJE LUTKE
KORAK 1.
Savijte lutkine ruke i noge u željenu poziciju. Za lutku koja sedi isecite ukoso višak gline sa zadnje strane butina.
KORAK 2.
Postavite noge na kameno postolje i uklonite eventualni višak gline. Od ostatka ružičaste FIMO Doll gline napravite lopticu i iskoristite je da napravite donji deo tela, odnosno kukove, koji ćete postaviti na gornji deo nogu. Postavite prednji deo suknje na lutku. Na prednji deo trupa postavite prednji gornji deo haljine. Pričvrstite ruke i glavu na trup.
KORAK 3.
Postavite trup na donji deo tela i prilagodite poziciju ruku ukoliko je potrebno.
KORAK 4.
Na leđa pažljivo postavite zadnji deo haljine i poravnajte ga sa prednjim delom. Izravnajte površinu da se sve lepo uklopi. Umotajte nabrani deo suknje oko kukova. Ukoliko je potrebno, isecite eventualni višak gline.
KORAK 5.
Od ½ dela FIMO Efekt Led formirajte tanku zmijicu, koju ćete postaviti oko vratnog izreza na haljini, kao i oko rukava. Alatom za modelovanje napravite mala udubljenja na dodatim delovima gline i tako stvorite izgled čipkanog okovratnika.
KORAK 6.
Postavite kraći deo šala ispod leve ruke i blago pritisnite da se glina spoji. Naborajte duži deo šala oko leve ruke i obmotajte ga oko lutkinog tela. Blago pritisnite da se glina spoji. Stavite vašu kreaciju u rernu i pecite jedan sat na 110 ° C. Nakon pečenja ostavite lutku da se dobro ohladi.
KORAK 7.
Isecite kosu za lutku. Spojite nekoliko vlasi i zalepite super lepokom na lutkinu glavu kreirajući tako željenu frizuru.
KORAK 8.
Završite vašu kreaciju tako što ćete uz pomoć tanke četkice akrilnim bojama oslikati lutkino lice.
SAVETI ZA FIMOLJUPCE
* Pre umetanja gline neophodno je da svaki put modlu pospite bebi puderom. Na ovaj način se sprečava slepljivanje gline za modlu. Obavezno istresite višak pudera iz modle.
* Za lakše vađenje oblikovanih delova, možete modlu zajedno sa utisnutom i oblikovanom glinom staviti oko pola sata u frižider. Na ovaj način glina se stegne i lakše je izvaditi iz modle, a sprečavaju se i eventualne deformacije.
* Za sprečavanje eventualnog deformisanja crta lica, tokom ovog koraka oblikovanu glinu možete peći zajedno sa modlom oko 10 min na 100 ° C. Pečenjem kratko vreme na nižoj temperaturi od uobičajene glina će postati čvršća što će sprečiti deformacije, ali će i dalje biti dovoljno mekana za dalju obradu. Pazite, jer nedovoljno pečena glina lako može da se polomi. 
* Tokom rada ruke moraju da vam budu čiste kako biste sprečili prljanje svetlih nijansi gline. Pazite da tokom spajanja ne prenesete zlatni FIMO prah sa garderobe na telo lutke.  
* FIMO igle koje ste provukli kroz trup i glavu mogu poslužiti tokom spajanja za ojačavanje figure. Iglu koja je provučena kroz trup tokom spajanja utisnite kroz glinu sve do kamenog postolja. Iglu koju ste provukli kroz glavu tokom spajanja lutke utisnite kroz trup. Na ovaj način lutka će biti znatno čvršća i stabilnija nakon pečenja.  
* Iako je preporučeno da se FIMO polimerna glina peče 30 minuta, s obzirom na veličinu figure i količinu upotrebljene gline tokom njene izrade najbolje je da figuru pečete 60 minuta na 110 ° C. Tako ćete biti potpuno sigurni da su svi delovi lutke pečeni i čvrsti.  
* Da biste bili sigurni da je temepratura u vašoj rerni odgovarajuća (110 ° C), tokom pečenja obavezno koristite FIMO termometar, jer je dovoljna vrlo mala oscilacija u temperaturi da ceo vaš trud bude upropašćen.  
* Umesto kose za lutke možete upotrebiti konac koji lako može da se uvije ili da FIMO ekrtuderom od polimerne gline napravite tanje okrugle tračice u željenoj boji. Ako ste za kosu koristili glinu postavite je pre nego stavite figuru na pečenje, jer je neophodno da i ona prođe termičku obradu.  
* Ako želite da prelakirate lutku, za telo koristite FIMO mat lak, a za garderobu FIMO sjajni lak.
* Po završetku rada neophodno je da očistite modlu kako biste sprečili prenošenje zaostale gline i prljavštine na sledeći rad. Prvo brišite modlu vlažnom maramicom, a zatim je operite deterdžentom za suđe i vodom.
* Za isecanje paketića Fima u skladu sa uputstvom koristite sledeći grafikon:
SAVETI ZA POSLASTIČARE
Princip korišćenja modle za izradu lutke od fondana ili čokolade za modelovanje je isti kao i sa Fimom, ali bi pri korišćenju ovog tutorijala poslastičari trebali da imaju u vidu nekoliko važnih činjenica: 
* Ukoliko koristite FIMO alat za rad sa glinom nemojte ga upotrebljavati u poslastičarstvu, već nabavite drugi alat koji će biti namenjen samo za rad sa fondanom ili čokoladom za modelovanje.  
* Većinu FIMO alata, pa tako i onaj za modelovanje, kao i teksture možete koristiti za obradu fondana ili modelujuće čokolade.  
* Za izradu lutke koristite fondan ili čokoladu za modelovanje u boji ljudske kože, a za garderobu će vam trebati svetlo plava i roza. Postolje napravite od piričane smese za figurice koju ste prekrili mešavinom crnog i belog fondana ili čokolade za modelovanje.  
* Ako radite sa fondanom kao odvajivač, umesto bebi pudera, treba da koriste šećer u prahu.
* Ako radite sa čokoladom za modelovanje, prekrijte modlu providnom folijom i u nju utisknite neophodnu količinu modelujuće čokolade. Na ovaj način ćete lakše izvaditi oblikovane delove iz modle.  
* Umesto FIMO zlatnog praha za izradu haljine upotrebite jestivi zlatni prah.  
* Umesto akrilnih boja za oslikavanje lica upotrebite jestive boje.  
* Umesto FIMO igli za učvršćivanje lutke koristite tanke drvene štapiće  
* Za lakše vađenje oblikovanih delova, modlu zajedno sa utisnutim i oblikovanim fondanom/čokoladom stavite oko pola sata u frižider. Na ovaj način fondan/čokolada će se stegnuti i lakše izvaditi iz modle, a sprečavaju se i eventualne deformacije. 
* Za sprečavanje eventualnog deformisanja crta lica tokom spajanja najbolje je da ovaj deo glave prethodno u potpunosti osušite ili čak zamrznete.  
* Kosu lutke napravite tako što ćete FIMO ekrtuderom od fondana/čokolade za modelovanje istisnuti tanje okrugle tračice u željenoj boji.  
* Po završetku rada neophodno je da očistite modlu kako biste sprečili prenošenje zaostalog fondana ili čokolade za modelovanje. Najbolje je da modlu operite u toploj vodi.

NAPOMENA: Da biste odštampali šablon kliknite na fotografiju da je uvećate. Zatim na tastaturi istovremeno pritisnite CTRL + P.
* This is a officially permitted Serbian 
translation of the original Staedtler tutorial
* English version you can find on Staedtler website

0 komentara:

 

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL

POLIMERNA GLINA TUTORIJAL
U ovom tutorijalu naučićete kako da samostalno napravite šolju i tanjirić od polimerne gline. Ovaj tutorijal obuhvata veoma detaljan tekstualni opis svakog pojedinačnog koraka sa 57 fotografija i pet šablona za precizno isecanje gline. Takođe, tu su i brojni saveti i trikovi koji će vam olakšati rad. Tutorijal podjednako mogu koristiti početnici i iskusniji kreativci i umetnici. Ono što ovaj projekat čini interesantnim jeste da koliko god šolja i tanjirića napravite, svaka od tih kreacija će biti jedinstvena i potpuno drugačija.

POLYMER CLAY TUTORIAL

POLYMER CLAY TUTORIAL
This tutorial will teach you how to make the cup decoration and saucer from polymer clay. This tutorial includes a very detailed textual description of each step, with 57 images and 5 templates for precise clay cutting. Also, there are many tips and tricks that will help you during your work. This tutorial is equally suitable for beginners, as well as for experienced creative people and artists. What makes this project interesting is that, no matter how many cups and saucers you make, each of these creations will be unique and completely different.

ABOUT ME

ABOUT ME
I'm Andrijana Anya Katavic, the face behind Studio Artesania. I'm a journalist by profession, chemist and historian by education and a self-taught applied artist by my own choice (read, for love of art). I have a long-standing career as journalist/editor, and I also write a blog, photograph, design and manufacture usable objects, and hold workshops to teach others how to work with polymer clay and other art materials... Since childhood I've dealt with the various forms of art, I have a lot of experience with pottery and painting, but in recent years I'm mostly focused on polymer clay.